mandag 17. november 2008

Ting 23.

Litt vemodig å skrive denne siste bloggen i 23-ting kurset.

Blogging ble min absolutte favoritt-ting. Det er vel den tingen jeg har brukt mest og behersker best.
Vi har også laget oss en "les med oss" blogg . Tilgjengelig fra kommunens hjemmeside. Leksvik
Der skriver vi litt om bøker/filmer vi nettopp har lest eller sett.

Jeg har lært en masse i løpet av disse ukene.
Fra å være ganske ukjent i denne verdenen, sitter jeg i nå igjen med mye ny kunnskap.

Nå vet jeg hva en URL-adresse er. Og også hva HTML er.
Jeg har lært å legge til bilder og videoer og redigere ( Flickr)
Jeg har lært hvordan jeg "embedder" en video. Ord jeg aldri har hørt før.
Jeg har lært hvordan jeg lager en personlig forside. Det var morosomt og greit.
Jeg har fått nye venner gjennom Facebook.
Jeg har vært på besøk i Second Life.
Jeg har prøvd å lære meg kinesisk.
Jeg er blitt en blogger.
Jeg er blitt kjent med YouTube.
Jeg har lært hvorfor verden er blitt så liten, og at vi kan finne samme informasjon over alt, samme hvor vi er.

Alt i alt et lærerikt kurs. Nå gjenstår bare å prøve det mer ut.

1 kommentar:

Marianne W. sa...

Hei! Gratulerer med fullført kurs i 23ting! Det er så artig å lese oppsummeringen din, at du har lært masse og synes at det er litt trist at siste oppgave er fullført.
Tror ikke du er gammeldags nei (jmfr pkt 22.)Du har bevist det motsatte ved å være med på dette kurset. Jeg håper også at det nye og gamle kan eksistere side ved side :-) Noterer ting 21-23 for fullført.
Hilsen Marianne